Gruß von den Partymäusen

from by Dishlicker

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

about

the song started in writing a letter to two friends which where inprisoned. It grew over the time and it s growing with every loved person which is in side...

lyrics

Gruß von den Partymäusen (English translation at the bottom)

1. Hey ihr da, ich hab euch nicht vergessen, ich denke an euch, an jedem Tag, in jeder Stunde
In einem ständigen Gefühl von Wut über den ganzen Scheiß und im nächsten Moment muss ich wieder lachen
So wie eben, als mich zwei Partymäuse auf das Schild „Freunde im Knast“ ansprachen
Und mich dabei noch unterbrachen mitten in einer Schreibexplosion
Aber später sagten sie mir ich soll euch von ihnen grüßen

~Schönen Gruß von hier draußen habt ihr Freunde die warten,
die für euch da sind, dass ihr lebt und nicht vegetiert
auch wenn sie uns schon wieder trennen wollen flieg ich im Traum zu euch

2. Es ist schön an euch zu denken, jede Nachricht gibt Kraft und Erinnerung auch
An eine Nacht im Park mit zwei Freunden im Park, am warten und „Schenk das Glas noch einmal ein“ singen
Oder an verrückte Ideen und Taten, Merceessterne zusammenketten
Oder an Bands gründen und gleich wieder vergessen, zusammen feiern, joggen und schleppen
An gemeinsame Angst und gemeinsame Wut
Sich in den Arsch treten und gegen den Frust kämpfen, ein Straßenschild verprügeln
An Pöbeln und malen, kämpfen und singen, Tanzen und reden
Es mag nicht alles immer schön und perfekt, sein, sondern auch mal traurig, nervig, anstrengend und frustrierend
aber mir so verdammt warm im Bauch, wenn ich an euch denke

~

3. Ich wünschte die Polizei könnte das nicht lesen auch wenn dieser Brief für sie nichts bedeuten kann,
denn verstehen werden sie das, was ich euch sagen will sowieso nicht
stehlen wie den Henkern ihre Clownsmasken und schleudern das Grinsen zurück
lachen und weinen, schreien und streiten
auf dass die Mauern zerbrechen und Efeu und wilder Wein sie besetzen
über die wir fliegen als wilde Vögel, die dennoch von der Freiheit singen

*Für Basti, Jus, Marten, Florian, Mr. Blue, Liam, Fledermaus, Emma, Sarah, Huba, Yu, Tur*tel, Clumsy und Zottel, E*, Hodei, Siao, Maya und all die anderen Gefangenen und ehemalig Gefangenen
Die Liste wird immer länger und ich habe Angst davor neue Namen dazu zu schreiben
Until all are free noone is free! Zerbrecht nicht!
Auch für alle, die vielleicht nur vorbeilaufen und nicht zuhören, für alle, die nicht wissen wie es ist geliebte Menschen eingesperrt zu wissen, oder es selber zu sein
Für mich, dass ich nicht vergesse, dass ich das Glück habe, Freunde zu haben, die mich unterstützen, wenn ich in den Knast komme.
Die Strophen sind gesprochen, denn eine Melodie kann ich leider nicht rein schicken.



English translation:

1. Hey there, I didn't forget you
I think about you every day and every hour
always angry about all this shit
and in the next moment I have to laugh again
like a minute ago, when two party-mice asked me about
the sign "Friends in prison" when I played on the street
and interrupted me in the middle of a songwriting explosion
but later they told me to send you regards

~ I wish you the best, outside you've got friends which are waiting
who are there for you, so you live instead of vegetating
they wanna separate us again
but in my dreams I will fly to you

2. It's great to think about you
every message empowers me and gives me memories
A night with two friends in a park
with waiting and talking and singing
crazy ideas and deeds, locking Mercedes stars together
or forming bands and forgetting them again, partying, jogging and carrying
sleeping in the corridor to fight gender separation
common fear and common anger
kicking our asses, fight against frustration and win
trashing a street sign and busking
swearing and painting, fighting and singing, dancing and talking
It's not always this wonderful and perfect, sometimes its sad, annoying, exhausting and frustrating
but if I think about you my whole tummy gets fucking warm

~

3. I wish the cops couldn't read that
although this letter doesn't mean anything to them
cause they wouldn't understand what I want to tell you, anyway
let's steal the executioners clowns masks and throw their smeary sneerings back
laughing and crying, yelling and arguing
until the walls fall down and ivy and woodbine overgrow them
over that we can fly as wild birds
which sing nonetheless about freedom

*For Basti, Jus, Marten, Florian, Mr. Blue, Liam, Fledermaus, Emma, Sarah, Huba, Yu, Tur*tle, Clumsy und Zottel, E*, Hodei, Siao und Maya
and all the other prisoners and former prisoners
The list is getting longer and longer and I'm afraid to add new names
Until all are free, no one is free!
Don't let these monsters get you down!
Also for all people who just pass by without listening
For all who don't know how it is to know loved people imprisoned or being in prison yourself
For me, that I'll remember about my friends which support me if they get me
The verses are spoken cause I can't send you a melody

credits

from Reality Sounds Better, released February 21, 2017

tags

license

about

Dishlicker

We're two traveling humans, one akkordeon and one banjo. We love Trash, busking and we hate cops, prisons and some other stuff (too much to write it all down)

contact / help

Contact Dishlicker

Streaming and
Download help